Jak to všechno začalo...
Unreal Tournament
Vše to začalo v roce 1999, kdy vyšel první díl Unreal Tournament. Slavil velké úspěchy, ačkoliv byl vydán pouhých 10 dnů před Quake III Arenou. Quake III měl sice lepší grafiku, ale UT bodoval díky sekundárním modům střelby, adaptovatelnému enginu a skvělé umělé inteligenci. Díky už zmiňované upravitelnosti enginu začali za nedlouho vznikat různé mutátory (pro neznalce – mutátor může upravit na hře prakticky cokoliv, od gravitace až po účinnost zbraní atd.). UT získal několik ocenění například Hra Roku. Epic vydal 5 rozšiřujících balíčků. Jeden z nich, UT The Game Of The Year (UT-GOTY), provázely problémy ohledně přecházení serverů a hráčů na novou verzi hry. I když byl vydán hlavně jako multi-player hra, single-player kampaň byla k dispozici a dokázala narozdíl od Q3 hráče zabavit na mnoho dlouhých večerů. Samotný UT nabízel sedm modů – Deathmatch, Team Deathmatch, Domination, Capture the Flag, Assault a Last man standing. Ve své době také unikátní funkci automatické úpravy úrovně AI během hry pro ten nejlepší zážitek. Proto všechno si UT získal přízeň, kterou si tato série, ale i tento díl, udrželi dodnes.
Unreal Tournament 2003
V říjnu 2002 se série UT dočkává dalšího pokračování v podobě UT2003. Byl vydán jen proto, aby se dodržel původní termín a tomu odpovídalo i mnohdy špatné hodnocení hráčů. Ze začátku byli sice všichni ohromeni, ale toto nadšení postupně opadávalo. A proto byl v roce 2004 nahrazen UT2004 v podobě ve které měl být původně vydán. UT2003 byl proto ochuzen o Onslaught, Assault, vozidla a všechny další rozdíly mezi UT2003 a UT 2004. Nabízel i několik nových modů jako třeba Last Man Standing, Invasion nebo Mutant. Ale ani ochuzení o některé vychytávky nebylo vůbec na škodu, spíše naopak. V době kdy měl vyjít UT2004, všichni netrpělivě očekávali co dalšího si Epic připravil.
Unreal Tournament 2004
A v tom se objevil Onslaught, vozidla, návrat Assaultu, ještě lepší grafika a obrovské mapy. Zkrátka UT2004. Není asi nikdo, kdo by o tomto herním hitu neslyšel. Tato hra byla vyvíjena několika studii pod vedením Epic games.
Psyonix: Onslaught mod, vozidla, 4 nové zbraně (Grenade Launcher, Spider Mine Layer, Anti Vehicle Rocket Launcher (AVRiL) a Phoenix target painter) a nový model pro Translocator
Digital Extremes: 2 nové DM mapy, 6 nových CTF map, 2 nové BR mapy, a 3 nové DDOM mapy, nový design HUD, nové modely pro Assault Rifle, Shock Rifle a Link Gun.
Streamline Studios: úvodní single-player video, ONS-Torlan ve spolupráci s Psyonix. Později mapu AS-Confexia
Hlavní změnou byla vozdila a s nimi spojené mody. V Onslaughtu šlo o spojení vaší základny s nepřátelskou pomocí „nodů“ a tu později zničit. V Assault záleží hodně na týmové spolupráci, protože bez ní nemáte šanci projít celou mapou a splnit rozličné úkoly, které na vás čekají. O úspěšnosti svědčí i Mega Bonus Pack, který byl vydán v prosinci 2005. V Bonus Packu se později objevil i Vehicle Capture the Flag, ve kterém nejde o nic jiného než v normálním CTF, ale mapy jsou velké asi jako na Onslaught a samozřejmě doplněny o vozidla. V Bonus packu je také několik nových map a nová vozidla (Paladin, SPMA, Cicada. Komunita pro UT2004 neustále vydává nové mapy, mutátory nebo skiny hráčů. O Vánocích se na servrech místo CTF objevuje modifikace tzv. Capture the Tree a místo vlajky se soupeří o vánoční stromky.
Autor: nitro